Simply clever

Škoda Végh Autóház

Škoda Végh Autóház

7 hasznos okostelefonos funkció a ŠKODA Connectben, amit minden tulajdonosnak tudnia kell

2019. április 24. - Skoda Végh Autóház

A Fabia Active változatának kivételével valamennyi modellben elérhető a ŠKODA Connect szolgáltatás. A tulajdonosok egyéb funkciók mellett mobiltelefonos vagy táblagépes applikáció segítségével távolból is elérhetik járművüket, fontos információkat kérhetnek le a kocsiról, annak helyzetéről. A márka autóiban már működik a vészhívó rendszer is, amely baleset esetén azonnal továbbítja a legfontosabb adatokat a segélyhívó központnak.

sokoda_vegh_autohaz_bz_9181.jpgMarx Róbert mutatja a Škoda Care Connect használatát

ŠKODA Connect: a mobilomon az autóm

A ŠKODA Connectet, amely a vészhívó rendszert, a távfelügyeletet biztosító Care Connect-et és az utazás közben hasznos információkért, hírekért, időjárási adatokért „felelős” Infotainment Online szolgáltatásokat tartalmazza, Marx Róbert, a szombathelyi ŠKODA Végh Autóház értékesítőjének segítségével mutatjuk be az érdeklődőknek.

Saját telefon nélkül is elérhető segélyhívó központ

A vészhívó rendszert több célra is használhatjuk, illetve automatikus funkcióval is bír. Lényege, hogy az autókba beépített SIM-kártya segítségével, saját telefonunk használata nélkül hívhatjuk a márka operátorait, ha a műszerfalon hibajelzést kapunk. Ugyanígy jelenthetünk egy útközben látott karambolt, az SOS gomb megnyomásával az illetékes segélyhívó központot érjük el, és közölhetjük a szükséges információkat, a számítógép pedig automatikusan továbbítja a GPS-adatainkat. Ha autónkkal mi magunk szenvedünk balesetet, akkor a rendszer a légzsákok nyitása esetén automatikus hívást kezdeményez, elküldi az aktuális helyzetünket, a bekötött biztonsági övek számát, így a mentők a lehető legrövidebb idő alatt értesülnek a legfontosabb információkról. Így a funkció azonnali professzionális segítséget nyújt vészhelyzetben és a kapcsolatot addig fenntartja a vezetővel, amíg a segítség meg nem érkezik a baleset helyszínére.

Információk, adatok egy helyen

 Az Infotainment Online-nal az autó kijelzőjére hírek, időjárási adatok, parkolási információk kérhetőek le, például le tudjuk kérdezni, hogy adott parkolóban van-e még egyéb hely. Meg tudjuk nézni az utunkba eső benzinkutakat, az üzemanyagok árait, külföldön például ez nagy segítség lehet. Telefonunkról útvonalakat tudunk importálni, vagyis az utazáshoz szükséges információkat egy helyen elérjük. A rendszer képes kezelni a Google Maps és Waze programokat is, így mobilkészülékünket rá is csatlakoztathatjuk.

Ez már a valóság: telefonról is elérhető az autónk a Care Connect-tel

  1. A Care Connect az egyik legátfogóbb szolgáltatás, a gyakorlatban az autóhoz kapcsolt távoli elérést jelent. Az ügyfél a mobiltelefonjára vagy a tabletjére letöltött alkalmazás segítségével rengeteg információt kap autójáról, illetve távolról is vezérelheti járművének bizonyos funkciót. Beállíthatja azt is, hogy a megjelölt szakszerviz is lássa az autó műszaki állapotára vonatkozó adatokat, így a szakemberek közvetlenül is felvehetik a kapcsolatot a tulajdonossal egy-egy aktuális szervizre vagy hibajavításra javaslatot téve. Ez a Proaktív szerviz szolgáltatás a Care Connecten belül.
  2. A menüpontokat sorra véve: a járműállapotban – egyebek mellett - a keréknyomás, üzemanyag-és ablakmosó-folyadék aktuális adatait látjuk, illetve itt értesülünk az esetleges hibákról.
  3. A 2018 novemberétől gyártott modellek távolról nyithatóak és zárhatóak az alkalmazás segítségével: ez akkor jól jöhet, ha valamit bezártunk a kocsinkba, és társunknak nincsen kulcsa.
  4. A parkolási pozíció menüpontban térképen látjuk autónk pontos helyét, illetve a GPS-koordinátákat is megkapjuk, idegen településen mindez kimondottan hasznos tud lenni.
  5. A vezetési adatokban gyakorlatilag minden információt le tudunk kérni a járműről az általunk kiválasztott időszakban: átlagfogyasztás és -sebesség, menetidő, megtett távolság – ezek céges autóknál különösen hasznos funkciók. A sebesség-értesítés menüben magunk állíthatunk limitet, ha ezt túllépi a vezető (például ha kölcsönadjuk, vagy gyermekünk vezet), akkor értesítést kapunk róla.
  6. Nemcsak a száguldozás ellen tehetünk ezzel: ha leparkoljuk az autót, akkor egy alacsony értékre állítva a sebességindexet, a telefonunkra vagy tabletünkre azonnal jön az üzenet, ha a kocsit megmozdítják. Az online lopás elleni védelem funkció egyébként azonnal jelzi számunkra, ha a kocsi riasztója működésbe lép.
  7. A terület értesítés menüpontban beállíthatunk olyan utcákat, amelyek „tiltott zónának” számítanak, ha a kocsi mégis behajt, azonnal jelez számunkra az applikáció. Ez elsősorban cégautóknál lehet hasznos, de akár így értesülhetünk arról is, ha gyermekünk minden ígérete ellenére mégis a kocsinkkal ment el kedvenc szórakozóhelyére.

 skoda_vegh_autohaz_bz_9192.jpg

A ŠKODA Connect bizonyos modellekhez felárért rendelhető, azonban a Superb és a Kodiaq magasabb felszereltségű változatai után a májusban bevezetésre kerülő Scala modelljeiben is a szériatartozék részét képezi.

Amennyiben nem újonnan vásároljuk meg az autót, akkor sem kell nélkülöznünk a funkciókat, ugyanis új tulajdonosként is regisztrálhatjuk fiókunkat. A ŠKODA Connect aktiválásában segítséget nyújtanak a Végh Autóház munkatársai.

Gyere és próbáld ki online konfigurátorunkat, amellyel személyre szabottan állíthatod össze álmaid ŠKODA modelljét!

A bejegyzés trackback címe:

https://skoda-veghauto.blog.hu/api/trackback/id/tr9314739107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása